Lelaki Zaman Sekarang Umpama Singa Melihat ‘Daging’

( LELAKI ZAMAN SEKARANG UMPAMA SINGA MELIHAT “DAGING” )

Pesan Guru kami yang mulia, Al-Fadhil Ustaz Nazrul Abd. Nasir Al-Azhari حفظه الله (Syaikhul Ruwaq Jawi, Mesir):

Al-Imam Al-Rafi’e رحمه الله تعالى pernah berkata :

” Kalaulah aku menjadi Qadhi, dan berlaku kes seorang lelaki telah merāba atau melakukan pencābūlan terhadap seorang wanita.. Jika aku dapati wanita tersebut adalah seorang yang suka BERHIAS BERLEBIHAN dan tidak menutup auratnya ( BERTABARRUJ ) ketika di luar rumah.. Maka aku akan menjatuhkan hukuman juga terhadap perempuan tersebut kerana DUA kesalahan yang dia sendiri lakukan :

1) Pertama : Kerana dia telah menyebabkan seseorang lelaki itu TERCALAR kekuatan imannya ( disebabkan pakaian menjolok mata wanita itu )..

2) Kedua : Kerana wanita itu sendiri adalah seorang yang KURANG BERSAMBUNG AKALNYA (bahasa olahan yang lembut)..

DAGING jika ditayang di depan KUCING yang lapar, apa pandanganmu jika DAGING itu di”CURI” oleh “KUCING” tersebut? ”

Ingat elok-elok wahai adik-adik, kakak-kakak.. Ketika zaman Al-Imam Al-Rafi’e رحمه الله تعالى, beliau gunakan bahasa “KUCING melihat DAGING”.. Zaman sekarang bukan kucing dah, tetapi “HARIMAU dan SINGA yang melihat DAGING”

Faham??
Majlis Ta’lim Darul Hadis Pulau Pinang

Besarnya DOSĀ wanita yang TIDAK MENUTUP AURAT. Kamu akan menangis.

Ketahuilah wahai wanita, akhir zaman ini sangat menakutkan, berhati-hatilah dalam menyebarkan gambar-gambar apatah lagi gambar yang tidak menutup aurat.

Lambakkan aplikasi seperti facebook, instagram, tik tok dan sebagainya menyebab cepatnya tersebar gambar-gambar, video-video.

Gambar-gambar atau video-video yang tidak menutup aurat yang tersebar adalah termasuk dalam DOSĀ JARIAH. Jariah maksudnya MENGALIR.

Bayangkan gambar-gambar dan video-video tersebut sentiasa di tatap, ditonton selagi itu dosānya mengalir … bayangkan seseorang yang tidak pernah berzīnā tetapī mengalir dosā zīna, iaitu zīna mata, zīna nafsū, zīna fikiran gara-gara memuat naik dan tersebarnya gambar dan video yang membangkitkan hawa nafsū. نعوذبالله

Moga Allah سبحانه و تعالى‎ selamatkan kita daripada fītnah akhir zaman dan fīnah Dājjāl.

والله أعلم بالصواب

Semoga perkongsian ini mendapat manfaat kita bersama. Kongsikan kepada keluarga dan sahabat-sahabat anda !

عَنْ أَبِي مَسْعُودٍ عُقْبَةَ بْنِ عَمْرٍو الْأَنْصَارِيِّ البَدْرِيِّ رَضِيَ اللّٰهُ عَنْهُ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ دَلَّ عَلَى خَيْرٍ فَلَهُ مِثْلُ أَجْرِ فَاعِلِهِ.

صحيح مسلم ، كتاب الإمارة ، باب فضل إعانة الغازي في سبيل الله بمركوب وغيره، وخلافته في أهله بخير ، حديث رقم 1893

Daripada Abu Mas’ud ‘Uqbah bin Amriy Al-Anshori Al-Badriy رضي الله عنه, beliau berkata : Rasulullah صلى الله عليه bersabda : “Sesiapa yang dapat menunjukkan suatu kebaikan (kemudian diikuti dan dilakukan kebaikan tersebut oleh seseorang yang lain) maka dia akan mendapat pahala seperti orang yang melakukannya.” (Hadith riwayat Muslim, No.Hadith : 1893)

Like dan Follow kami di @genganakmuda dan @viralmalaysiaku

Oleh : Viral Malaysia Ku

Related articles